Wednesday, September 23, 2009

:: Cerita di hari raya ::


SELAMAT HARI RAYA!!!!!

Hohoho RAYA!!!RAYA!!!RAYA!!!
beshkan bbila puasa dah berakhir dan tibanya raya pulak .
yer la dh x der laa kene ikat perut x makan lagikan
huhuhuhuhuhuuhuhu
raya kali nih bagi aku agak meriah sikert laa . x tau nape tp memang meriah tp mybe sebab aku still dapat wet raya kot hehehehehehehehe
perjalanan raya x lama hanya pada raya pertama dan kedua jerk tp WALAUPUN dua hari raya tuh jerk totap penat cm raya sebulan x henti-henti . hohohohohohohoho

1 SYAWAL bersamaan 20 SEPTEMBER 2009
tidur ku telah d kejutkan dengan takbir d pagi raya . pagi-pagi sume pegi solat raya kan kan kan
huhuhuhuhuhuhuh tp aku x pn
wkakakaakakakakakka aku kene jaga nak-anak sedara aku seramai 5 orang tambah lagi dengan bangun lambat adoiii memang x sempat . hehehhehehehee
perjalanan bermula jam 11 pagi tp sebelum semua bergerak ke kampung d muar sesi bergambar salam-salam mintak maaf dan yang penting sesi kutip wet raya dari adik beradik d mulakan
heheheeheheheh dan aku x ketinggalan kutip wet raya bahagian aku
banyak gak laa dapt yer laa kan kita makin besar so jumlah wet raya yang kita dapat pn mesti laa makin besar
hohohohohhoho . perjalanan bermula dan sebelum tuh singgah sahur jap ke rumah atok sebelah ayah
sampai-sampai kami anak beranak telah serang meja makan umah atok
wakakakakakaka makanan yang salu aku cari ada , yesh!!!!! so melantak la aku dengan suka rianya pagi tuh
sampai d muar agak lewat kerana kereta terlalu banyak dan semaknya d jalan raya pagi tuh
nek kembang tulang belakang nih sebab duduk dalam kete lama sangat .
sampai saja d umah atok d muar sekali lagi kami telah di hidangkan dengan juadah raya lagi dan...
kami MAKAN LAGI!!! aishk!!!
jelajah serang umah atok-atok sedara untuk misi kutip wet raya bermula
wakakakakakakakakakakakaka tapi kami terlambat . tidak seperti tahun-tahun sebelum nih
mana x nyer kol 3 ptg baru gerak . ini d sebab kan kami telah menghabiskan masa dgn bergambar seisi keluarga
wow!!!ramai tuh keluarga-keluarga . then bermula la sesi jelajah ziarah-menziarahi .
d setiap umah yang kami singgah x der pn yang x bg kami makan
wakakakakakakakakakak kami makan juga sebagai tanda jaga hati tuan rumah
tp kan kalo lebih 5 umah bagi makan???
x ker MOK dan BUMB aku nanti???ishk ishk ishk
dan..d setiap umah juga gak laa aku tanpa SEGAN dan MALU nya telah membuat muka kesian dan
simpati untuk meminta wet raya
wakakakakakakakakakakakakka sungguh kerdilnya diri nih...
perjalanan kami telah tamat pada pukul 8 mlm lebih . agak lambat sebab kami telah konvoi beramai-ramai dengan lebih 10 kereta x silap . wow!!! cm rombongan cek kiah berhari raya
wakakakakakakakakakka
dan aku sekeluarga telah balik ke bp semula pada malam tuh jugak sebab esoknya kitaorang nk teruskan jelajah raya d batu pahat lak sebelah ayah aku lak .
dan kepulangan aku ke umah malam dalam keadaan yang amat amat laa penat
balik- balik terus amik bantal selimut toto dan terus bermimpi tanpa sedar apa-apa
tau-tau dh pagi tuh pn anak sedara aku yang kejutkan setelah d kejutkan dengan begitu lamanya
wakaakkakakakakakakakaka

2 SYAWAL bersamaan 21 SEPTEMBER 2009
raya kedua telah diterus kan d batu pahat iaitu d sebelah family ayah .
perjalanan telah d mulakan lambat lagi iaitu pada kol 12 gara-gara kami sekeluarga telah bangun lambat sekali
wakakakakakakkakakaka d bp sama juga macam muar rayanya seharian suntuk
huh sungguh penat sekali tapi bezanya di bp x der r setiap uma ada makan-makan sekali
setakat kueh raya jerk
wet raya tetap dapt x terlepas pn wakakakkakakakkaka
perjalanan kami berkahir pada jam 7 malam sebabnya pada malam tuh rumah telah d serang oleh orang-orang yang nak datang beraya . dan esok pula iaitu pada 3 syawal umah aku akan d serang habis-habisan oleh sdara-mara
so malam tuh kene lah bersiap sedia tok open ous esoknya .
huhhhuhuhuhuhuhuhuhu
hah citer dah habis dah nih nk selitkan laa sikit beberapa pic masa raya rituh
harap yang melihat menikmati keindahan raya aku nih
muehehehehehehehehhe












































































8 comments:

amirah shokri said...

lol
ape la sengal sgt x gi solat rye

asyieraamiera said...

aku bgn lambat laaa
dah tuh kene tinggal plus lg d suruh jaga anak sedara
huwaaaaaaaaaaa T_T

sayeJAJA said...

alasan2 mirah.anan

asyieraamiera said...

huwaaaaaaaaaaa
ne ada alasan laa senget!!!
betol laaa
eeeee dak2 kecik nih x memahami perasaan aku toll
wakakakakakakakakaa

riDiCulOuS said...

tot...i do want to follow ur blog.. but... where should i click on to?
weird arhhhhhh
i slap u, u faint 1 year kang!!!!!

conclusion : pektis makes pefek

sha89 said...

wahh...mcm2 ek tot time raya hehe~

yg pntg ko mmg dak kecikk!! sbb dpt duit raya lg hahaha~

aku je la xdpt duit raya...waaa~

asyieraamiera said...

caceng - adoii kalo x jmpe butang follow copy paste laa url blogger tot tuh T_T

alorh cm susah jerk...
adoii pes person speking komen dlm blog aku T_T

sha - wakakakakka sha tau x per x der saper percaya aku umo 17 woii...
wakakakakakkaa
ko kan dh agak usia menjangkau mana leh dapat wet raya lagi...

aiza89 said...
This comment has been removed by a blog administrator.